NATALIE IMBRUGLIA: Left of the Middle
HITBOX č.4 (1998)
Úvodní hitůvka, kterou určitě znáte i z rozhlasu a televize vás vyvede z omylu, že zpěvačku jménem Natalie Imbruglia neznáte. Znáte ji, jen jste její písničku možná připisovali tu Alanis Morissette, tu nové Madonně nebo jiné slavnější osobnosti. A není divu, neboť z každé z nich najdete na albu něco. Nemyslím jen srovnání barvy hlasu, ale i stylu zpěvu a způsobu aranžmá skladeb. Podotýkám, že to není míněno jako snižování schopností Natalie, či snad že bych ji podezíral z plagiátorství. Naznačuji tyto skutečnosti jako označení kvality. Jako když vysvětlujete charakteristiku neznámé whisky přirovnáváním ke známě chuti Johnnie Walkera, k sametové jemnosti Ballantines a síle Teacher's. Rozhodně nejpřekvapivějším pojítkem je až zatvrzelé trvání na tempu, které by klasikové označili jako andantino. Hodně současné hudby se odvíjí tímto směrem. Dřívější, agresivnější tempa se podle Mälzelova metronomu pohybovala kolem 130, zatímco dnešní komerčně úspěšné skladby většinou nepřekročí stovku, a přitom, díky velmi živé rytmice, nepůsobí "ploužákově". Dalším společným rysem je mírné zrychlení tempa a dynamické vzedmutí v refrénech. Nechci tím naznačit, že slyšíte-li jednu skladbu, znáte automaticky i ostatní, i když v tomto případě to pravda je. Líbí-li se vám hitovka Torn, bude se vám líbit celé album Left of the Middle. Ale nevěřte názvu, tahle dáma není Nalevo od středu, ale přímo uprostřed nejsilnějšího proudu. Kampak ji asi zanese?
|